zondag 7 maart 2010

Verhuizen

In 2voud verhuizen. Op zich wel lekker, want nu is er 1 huis waar 'ik kan het nog niet wegdoen' spullen op geslagen staan. Die gaan nu naar Frankrijk :) Daar hebben we een stal voor de
'heb er nog geen tijd voor' en 'kan ik er later misschien nog iets mee?' spullen. Joehoe! Taco heeft hetzelfde hoor, dus geen medelijden met hem :)

Taco gaat met een vrachtwagen naar La Comelle. Hij slaapt daar bij Moulin de Chevannes. Deze chambre d'hotes is 5 minuten bij ons vandaan. Omdat ook alle zware dingen, zoals:

de grote ruit voor in de inloopdouche








de twee deuren die we uit een landhuis hebben gekocht









de winkelkast uit onze woonkamer







de potkachel uit het huis van Taco lang geleden, het zinken bad. (kan het allemaal wel in dat vrachtwagentje???) willen deze mensen hem wel komen helpen lossen.

Dat kunnen we onze buurvrouw niet vragen, die is 65. Staat wel haar mannetje, want vorig jaar heeft ze eigenhandig (samen met haar broer) hun schuurdak vernieuwd. Dat was een leuk schouwspel, verstaan konden we lang niet alle woorden, maar het geluid kwam wel helemaal tot ons terras. En volgens mij waren ze niet aardig voor elkaar, maar na een paar dagen lag het nieuwe dak er wel op.

Mag hopen dat ik dat ook nog kan als ik 65 ben!

Kijk voor meer info over Frankrijk op mijn blog: http://lelait.web-log.nl/le_lait_in_bourgogne/

Geen opmerkingen: