zondag 21 juni 2009

Botervlootje met suiker







Vandaag zijn we naar Friesland geweest. Taco had een grasmaaimachine op marktplaats gescoord. Je zou zeggen waarom helemaal in Friesland, maar deze mulch'ed het gras. Het zal wel :) Oh ja en deze kan op plekken komen waar dat met de grote maaier niet mogelijk is.


Ik vond het wel leuk om mee te gaan, want in het Noorden is ook het Jopie Huisman museum waar ik al lang eens naar toe wilde. Maar ja ik kom vaker in Frankrijk dan in West Friesland. Dus deze kans nam ik waar. En niet voor niets. Ik vind het zo mooi wat hij doet. Vooral de realistische werken uit zijn glorietijd (jaren 70) vind ik echt prachtig. En wat een geduld moet je daar voor hebben om alles zo munitieus vast te leggen. Daar kan ik echt bewondering voor hebben.


Ik heb een reproductie gekocht van het botervlootje. Het origineel staat ook in het museum. En dan bedoel ik niet het originele schilderij. Dat is er natuurlijk ook, maar het botervlootje MET de suiker staat er ook nog echt.
Het komt te hangen in de keuken in onze boerderij in Frankrijk, want de accentkleur is daar oranje. Wat komt door het servies van oma Deventer, dat heeft oranje bloemetjes, en dat krijgt een prominent plekje.


Jammer van het weer, want een terrasje was er niet bij. Workum is een leuk stadje.


Geen opmerkingen: