maandag 10 november 2014

Pietenpot

Het was mannenweekend, dat wil zeggen dat manlief een paar dagen weg is met de schoonzoons. 
Dat betekende dat ik me geheel kon wijden aan een ideetje voor de miniworkshop komende donderdag in de winkel met de creagroep. 
Dat is nog niet eenvoudig, het is het leukste wanneer dat in 1 avond af kan zijn, iedereen moet er aan mee kunnen doen, dus niet te moeilijk en het moet ook niet te veel kosten. 
Het thema was sinterklaas. Vorig jaar hebben we een leuk pietje gemaakt, maar ja kom maar eens verder met een ideetje.
Ik kwam op de pepernoten pot. Die zag ik voorbij komen, maar het pietenhoofd erop vond ik een beetje zielig. 
Maar ineens had ik een  idee. En het ziet er best wel leuk uit.




Maar ja dat gaat niet in 1 avond lukken en er zijn natuurlijk allemaal verschillende potjes die die avond een aangepaste muts moeten krijgen. 

Daarom wat anders een Pieten onderzetter. Voor iedereen te doen en je kunt er zelf in andere kleurtjes een aantal thuis maken. 
Het (beetje aangepaste) patroontje haalde ik hier vandaan: hier vandaan.

Ben benieuwd


(Het patroontje voor de pietenpot zal ik volgende keer hier plaatsen, moet dat nog even uitwerken)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk zeg die pepernotenpot! Ik heb hem op mijn Sinterklaas Pinterest bord gezet!

Anoniem zei

Ik zou graag het patroontje van de pietenmuts wat om het pepernotenpotje past krijgen