donderdag 21 oktober 2010

Poesie Album

Verhuizen heeft ook zo zijn voordelen. Je gaat nog eens door je oude spulletjes heen.
Heel veel van onze spullen zijn al naar Frankrijk , maar 1 doos blijft nog even hier:
Een doos waarin ik spulen van mezelf bewaard heb o.a. mijn diploma's, oude agenda's en poezie albums.
Oh wat is dat toch leuk om weer eens door te kijken.
Zo vond ik in 1 van mijn poesie albums (spreek uit poëzie album of was het andersom :)) ook een versje van mijn schoolvriendje.

Er waren bijna geen jongens die in zo'n meisjesding wilden schrijven, dus ik denk toch wel dat het 'echte' verliefdheid was.


Die agenda's van de middelbare school zijn ook zo leuk om door te kijken. Daar was ik verliefd op de meest onbereikbare jongens. Snap ik nu niet zo. In de klas zaten toch ook leuke jongens, maar die uit andere plaatsen of hogere klassen waren veel interessanter.
Tegenwoordig heb je keuze uit alleen maar leuke agenda's, maar toen (1969-1970) waren het saaie Ryam agenda's. Toch waren ze aan het eind van het schooljaar niet saai meer en geven ze nu een prachtig tijdbeeld.



In mijn tekenschrift van de lagere school stonden best leuke tekeningen in, heb ik die echt zelf gemaakt?

Vond ook nog mijn zwemdiploma A uit 1970.
Toen was ik 14!!!!! Dat kun je nu toch ook niet meer bedenken. We woonden tot mijn 9e langs het water notabene. Hoe heeft mijn moeder dat toch gedaan? Kan nog wel herinneren dat ze ons aan een touw met een bandje om liet zwemmen in de Wiericke, maar we moesten wel elke dag langs het water lopen naar school.

Zijn er meer mensen die dit bewaren vraag ik me nu af?
Zo genoeg gemijmerd, de doos kan weer tot de volgende verhuizing dicht.

Groetjes


Geen opmerkingen: