maandag 6 september 2010

Wat een leuk verjaardagskado!





Op mijn verjaardag kreeg ik dit jaar van mijn lieve meiden een High Tea op de rondvaartboot in Haarlem aangeboden. En de afspraak om lekker vooraf te gaan shoppen.
Nu ben ik sinds 8 juni dit jaar maar liefst 18 kilo afgevallen en dat zijn zo'n beetje 3 maten kleiner dan daarvoor. Het was denk ik 6 jaar terug dat ik die maat droeg en de laatste 2 jaar heb ik weinig leuks gekocht. In maat 44 staat alles toch minder leuk (bij mij tenminste). En het spiegelbeeld wat ik zag klopte niet met hoe ik altijd geweest was. Nu denk ik als ik in de spiegel kijk: daar ben ik weer!
Ik had aan Yentle gevraagd of zij eens met mij wilde gaan shoppen, want ik vind het lastig om niet te jong, maar ook niet te oud gekleed te gaan op mijn 54ste. Ik had behoefte aan goed advies en kritieken. Nu dat is gelukt hoor. Ze zijn gewoon alle drie meegegaan. Gezellig!
Ik heb zelfs bij Vila, Only en Vera Moda gekocht. Daar liep ik zelf al lang met een boog omheen. Ik omzeil sowieso winkels als M&S, Miss Etam, Promiss etc. en Anna van Toor wil ik nog wel eens binnen stappen, maar ik ben lang niet zo damesachtig als de verkoopsters en dan twijfel ik vaak aan het advies. Vorige week had ik al het merk Expresso herontdekt. (Vrouwelijk met een stoer tintje, dat spreekt me aan!) En een nieuw merk wat ik leuk vind is Geisha. Leuk, leuk allemaal.
Ik wilde graag een skinny jeans, maar natuurlijk niet een waarin ik me niet kon bewegen. Dus een legging was wat ik zocht, met het uiterlijk van een jeans. En het is gelukt. Leuk (strak) lang shirt erop en klaar was ik. Nu nog leuke lage laarsjes, maar die komen deze week.

Ook heb ik een leuke donkerblauwe jurk (ik hou van jurkjes!) gekocht want van mijn lief had ik een prachtige blauwe Otazu ketting voor mijn verjaardag gehad en daar heb ik een jurk bij gekocht :) Maar hij past ook bij alle jeans. Ben er erg blij mee.
De schoenen heb ik gekocht om mooi te zijn op het terras.

Ik denk dat ik er 5 minuten op kan lopen. Maar ik neem ze mee naar Cyprus volgende week (ga ik op mijn Birkenstocks naar het terras en wissel ter plekke om :))

Het was prachtig weer en om 4 uur vaarde de boot af, zodat we genoeg tijd hadden om te winkelen; van 12 tot 4 uur. Maar we hadden natuurlijk wel kunnen bedenken, dat dat niet genoeg zou zijn. Want na 50 meter hoofdstraat en een kar vol tassen (zo een op wieltjes, waar ze alledrie om moesten lachen, maar wel gebruik van maakten hoor!) was het al tijd om naar de boot te gaan. Maar dat was uiteindelijk wel goed voor onze portemonnee :)
De rondvaart door Haarlem was erg leuk, lekker relaxed zo op het water, dak open en lekkere hapjes.
Haarlem is leuk; heel veel terrasjes, leuke winkels. Ik ga zeker nog een keer terug voor oa de hofjes en de prachtige Bavo kerk:



Geen opmerkingen: