zondag 12 juli 2009

Bezoeker




Gisteren was ik in de tuin om de aardbeien, bramen en komkommer te plukken (jaja!, in ons ieniemienie tuintje in Cabauw) toen ik terugliep en ik voelde dat er iets naar me zat te staren.

Ineens zag ik haar. In een hoekje tussen de geraniums op de etagere zat ze te kijken naar die reus die er aan kwam. Ik denk uit te rusten van een lange reis? Of misschien ergens vreselijk van geschrokken of op de vlucht voor de poes van de buren?

Stokstijf zat ze mij aan te staren, bewoog niet en heeft denk ik een paar uur op dezelfde plaats gezeten. Na een tijd hipte ze naar een ander plekje (10 cm. verder) en bleef daar weer stil zitten.

We hebben haar van dichtbij kunnen bekijken, ze bewoog niet. Ze keek wel een beetje met een schuin kopje van kom niet dichterbij aub.

Toen ik bedacht zal ik wat brood gaan neerleggen, want misschien kan ze niet meer vliegen, was ze weg.

Heb nog onder de etagere gekeken, misschien dood neer gevallen? Maar nee helemaal weg.
Toch misschien alleen bij ons in de tuin even uitgerust?


Geen opmerkingen: